Mały nośnik reklamy
Informatyki uczy się dzieci już w podstawówce, komputery są obecne w każdej firmie, prawie każdym domu, szkole, urzędzie. Warto wziąć to pod uwagę zastanawiając się, jaki jest najbardziej odpowiedni gadżet reklamowy dla naszych klientów.
W tym momencie mogła przyjść komuś do głowy płyta z nadrukiem, jednak to nie o nią chodzi. Nie byłaby odpowiednia do misji szerzenia informacji o firmie. Chodzi zaś o urządzenie praktyczniejsze, bardziej będące na czasie i częściej używane czyli o pendrivy promocyjne. Jest to chyba najlepszy z gadżetów. Jego użyteczność, ułatwia pracę w firmie, przenoszenie informacji z jednego komputera na inny, wykorzystywany jest przez młodzież do zgrywania muzyki i filmów, do zapisywania dokumentów i kopiowania ich. Po prostu jest wszędzie. W przeciwieństwie do wypisujących się długopisów, ołówków, jednorazowych zapalniczek, drących się koszulek jest praktycznie niezniszczalny. Może być wielokrotnie używany. Pendrivy promocyjne mogą służyć wielokrotnie do zapisu informacji. Dzięki temu „bywają” w wielu miejscach – domach znajomych, przyjaciół, w punktach ksero. Jeśli posiadają odpowiedni nadruk z logo firmy, którą promują, zostanie on zobaczony przez postronne osoby. Gadżet ten łączy w sobie dwie sprzeczności. Po pierwsze jest uniwersalny i powszechny, a po drugie nadal kojarzony jest z towarem ekskluzywnym, z czymś wartościowym. Klient, który go otrzymuje od razu inaczej patrzy na firmę, która mu go dała. Kojarzy produkt i jego jakość z przedsiębiorstwem. No i w głowie mu się gromadzą myśli typu: skoro inwestuje ona w gadżety tego typu, a nie jakieś buble, to chyba warto jej zaufać. Niektórych szefów powstrzymuje dość wysoka cena pendrivy promocyjnych. W porównaniu do ołówków, zapalniczek czy innych faktycznie jest większa, ale warto zapłacić więcej i mieć gadżet interesujący, a nie typowy i powszechny. Tym bardziej, że obszar powierzchni reklamowej można w nim zwiększyć, poprzez dołączenie do niego smyczy reklamowej. Dla klientów jest ona pomocą, by pendrivy promocyjny nie został zgubiony, a dla nas to dodatkowa reklama.