Nowoczesna forma promocji
Obecnie najpopularniejszym, i tym samym najskuteczniejszym, sposobem upowszechniania wizerunku firmy jest tzw. marketing gadżetowy. Reklamowanie działalności długopisami, smyczami, kubkami, brelokami, zapalniczkami czy parasolami sygnowanymi logo lub danymi teleadresowymi firmy skutkuje pozyskaniem rzeszy klientów, którzy cenią sobie kreatywność, skuteczność i zaangażowanie. Doskonale wiedzą o tym agencje reklamowe, które wzajemnie prześcigają się w pomysłach, by pozyskać dla siebie jak najwięcej zleceniodawców. By nie popaść w rutynę i zapobiec rozczarowaniu specjaliści ds. wizerunku i reklamy wprowadzili na rynek m. in. gadżety sezonowe, słodycze reklamowe czy odzież promocyjną. Aktualnie nowością w prospektach (potocznie nazywanych ofertówkami) są gadżety ekologiczne, a więc artykuły promocyjne wykonane z materiałów pochodzenia naturalnego (np. drewniane) lub z odzysku - recyklingu, a także z materiałów ulegających biodegradacji. Gadżety ekologiczne spełniają w marketingu wiele funkcji. Eko gadżety są nie tylko nośnikami informacji, ale przede wszystkim promują troskę o środowisko naturalne i wyznaczają konieczność wprowadzania rozwiązań proekologicznych w każdej dziedzinie życia ! Warto także podkreślić, że gadżety ekologiczne cieszą się szczególnym zainteresowaniem, ponieważ każdy potencjalny klient oferowanych towarów czy usług chce mieć indywidualny wkład w walkę o ratowanie środowiska, pielęgnowanie proekologiczne postawy i życia w zgodzie z naturą. Agencje reklamowe "chwytają" tę ideę i swoim klientom proponują eko gadżety w rozmaitych formach. W prospektach reklamowych działy oznaczone nazwą gadżety ekologiczne kryją w sobie bogaty asortyment artykułów wykonanych m. in. z alg morskich, bambusa, bawełny, eko-skóry, eukaliptusa, juty, korka, kukurydzy, lnu czy makulatury. Asortyment gadżetów ekologicznych występujących w ofertach agencji reklamowych jest przebogaty: zaczynając od długopisów wykonanych z mączki kukurydzianej, po elektronikę zasilaną wodą, a kończąc na koszulkach wyprodukowanych z przetworzonych butelek.
Niepowtarzalności każdemu eko gadżetowi dodaje możliwość ich znakowania różnymi technikami,takimi jak sitodruk, tampondruk, grawerowanie laserowe.