Każda firma stanie kiedyś przed trudnym zadaniem stworzenia własnej strategii reklamowej. Jest to skrajnie trudna i monotonna praca polegająca na zapoznanie się dokładnie z konkurencją, poznanie ich metod reklamowania się i w końcu najtrudniejsze. Wybranie formy reklamowania się i stworzenie własnej kampanii reklamowej. Stworzenie idealnej kampanii reklamowej wymaga podjęcia czterech krokach:
- zamierzenia kampanii reklamowej
- ile pieniędzy możemy przeznaczyć na wcześniej ustalony cel
- rodzaj przekazu jaki będzie użyty do rozpowszechniania reklamy
- media jakie będą zastosowane
Kapania reklamowa różni się od pojedynczych form reklamy znaczna różnorodność reklamy oraz udział różnych firm. Kampania nie może skupiać się jedynie na bilbordach reklamowych, trzeba zainwestować też trochę w gadżety reklamowe z nadrukiem. Do pierwszego etapu kampanii reklamowej zaliczają się prace analityczno-przygotowawcze (wybór produktów, odbiorców, użycie różnych form reklamy). W drugim etapie trzeba opracować taktykę kampanii i ustalenie kosztów. Trzeci etap polega na rozpowszechnianiu reklamy za pośrednictwem wybranych wcześniej mediów. W czwartym etapie trzeba dokonać dokładnej analizy przebiegu kampanii, sprawdzić czy nadruki na gadżetach reklamowych nie przynoszą więcej strat jak zysków. Czwarty etap polega na obserwacji przebiegu kampanii, koordynowaniu podaży i sprzedaży produktów z popytem wywołanym przez kampanię oraz dokonanie kompleksowej oceny trafności programu kampanii i efektów jej realizacji.
Tagi: nadruki, gadżety reklamowe