Postęp techniczny sprawił, że dzisiaj mało kto wyobraża sobie pracę bez komputera. Co więcej stał się on obecny w wielu prywatnych mieszkaniach i wykorzystywany jest nie tylko do pracy ale również do rozrywki. Wraz z popularnością komputerów osobistych i ich unowocześnianiem poszło też ulepszanie nośników danych. Zaczęło o się od dyskietek potem przyszły płyty a dziś najpopularniejsze są pendrivy. I właśnie pendrivy z nadrukiem można wykorzystać nie tylko jako nośnik danych ale również reklamy.
Właśnie popularność pen drivów gwarantuję dotarcie z reklamą do wielu potencjalnych klientów. Każdy bowiem użytkownik komputera używa owej wygodnej, małej, pojemnej pamięci przenośnej. I na pewno ucieszy się jeśli otrzyma go za darmo od firmy, z której usług korzysta. Warto więc zainwestować może w trochę droższe ale tym wartościowsze dla klientów pendrivy z nadrukiem. Ich użyteczność sprawi, że będą często stosowane do zapisywania różnych danych a co za tym idzie ich użytkownicy będą utrwalać w pamięci logo firmy czy hasło reklamowe na nich nadrukowane.
W ten sposób buduje się pozytywny wizerunek tego, który rozdaje takie praktyczne gadżety. Buduje się też prestiż firmy w odbiorze klientów. Bo o ile popularne jest rozdawanie długopisów z nadrukiem, które są tańsze o tyle pendrivy z nadrukiem nie są tak popularne. Może więc za tym iść następujący tok myślenia obdarowanego: nie dostałem od nich tandetnego długopisu ale coś droższego widocznie stać ich na to więc to solidna firma, nie próbują też tylko wyciągnąć ode mnie pieniędzy ale są w stanie zdobyć się na gest i pokazać, że im na mnie zależy. A stąd już prosta droga do budowania pozytywnego PR w bezpośrednich rozmowach naszego klienta z jego rodziną czy znajomymi. Ponadto mogą się pojawić skojarzenia związane z nowoczesnością, z tym, że firma jest na czasie itp. Warto więc zainwestować w pendrivy z nadrukiem jeśli nie rozdając je każdemu to przynajmniej kluczowym klientom.