Czasami kiedy wyciągamy pęk kluczy zastanawiamy się skąd nam się ich tyle nazbierało. Są one od domu (przynajmniej dwa), od domofonu, od skrzynki na listy, śmietnika, do pracy, biurka i w ten sposób zbiera się plik. By łatwiej było znaleźć te właściwe lub odnaleźć wszystkie w torebce stosujemy breloczki.
Na rynku funkcjonują rozmaite ich rodzaje – są breloki z nadrukiem i bez, plastikowe z obrazkiem w środku, są w kształcie figurek, są metalowe, drewniane, plecione z muliny. Po tej wielości materiałów, wzorów, kolorów, technik wykonania można sądzić, że skoro istnieje tak wiele wzorów, to znaczy, że jest duże zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty i są one niezmiernie powszechne. I w tym tkwi szansa dla osób pragnących zareklamować własną firmę. Wystarczy by brelok z nadrukiem posiadał nazwę firmy czy maila i już staje się nośnikiem informacji, która idzie w świat. Jest ona rozpowszechniana szczególnie przez tych, którzy mają zwyczaj bawienia się kluczami, a wówczas nieświadomy obserwator spoglądając na brelok od razu zauważa napis. Ponadto breloki niekiedy są przypinane do zamków w plecakach, toreb, dzięki czemu także widzą je inni. Dlatego warto dobrze przemyśleć co będzie umieszczone na nim. Pamiętać trzeba, ze nie jest to duża powierzchnia i na niej ma znaleźć się to co najważniejsze. Niekiedy warto jedynie postawić na kolor i minimum tekstu, a w innym przypadku ważniejszy jest tekst. Dla jednych rozwiązaniem będzie brelok z nadrukiem, dla innych konieczna będzie figurka czy inny kształt, które prezentować będą na przykład czołowy produkt danego przedsiębiorstwa. Wiele firm zaczęło już stosować i wykorzystywać te towary, ofiarując na przykład podczas imprez okolicznościowych, bezpośrednich kontaktów z klientami upominki promocyjne. Dając taki brelok gościom, klientom czy przypadkowym osobom możemy mieć pewność, że nawet jeśli nie zostanie on przypięty do kluczy to zostanie dany na przykład dzieciom do zabawy, a jeśli im to w ich głowach nazwa naszej firmy pojawi się, a o to przecież chodzi.