Każdy pewnie zna zabawę w skojarzenia popularną wśród dzieci i młodzieży. Polega ona na tym, że każdy uczestnik gry wypowiada słowo, które kojarzy mu się ze słowem wypowiedzianym przez poprzednika. Przykładowo: drzewo – ptaki – karmnik – jedzenie itd. Warto zabawić się w skojarzenia z klientami naszej firmy. Chodzi o to by dana marka kojarzyła się jak najlepiej, z drobnymi przyjemnościami, które każdy funduje sobie co dzień. Przykładowo: poranny kubek gorącej kawy i nic nie stoi na przeszkodzie by był to kubek z nazwą konkretnej marki czy firmy.
Kubki reklamowe to bardzo praktyczna rzecz zarówno dla tego kto je rozdaje klientom jak i dla tych, którzy je otrzymują. Wykorzystują tą samą zasadę, która obecna jest w opisanej wyżej zabawie. Jeśli lubię posiedzieć z kubkiem gorącej kawy czy herbaty, ta czynność kojarzy mi się pozytywnie, jest mi po prostu dobrze to tym samym wszystko co pomaga mi w tej czynności również będzie wywoływało przyjemne skojarzenia. A więc opakowanie z kawą, czajnik, i kubek, którego używam. Tą zasadę wykorzystuje dużo wiodących na rynku firm. Jedynym problemem jest właściwa odpowiedź na pytanie: co zrobić by nasze kubki reklamowe stały się ulubionymi kubkami klientów. I tutaj pojawia się kwestia wyboru odpowiedniego wzoru, kształtu i materiału. I jedno jest pewne – cena nie może być jedynym wyznacznikiem tego co wybierzemy. Trzeba zastanowić się nad tym by wygląd kubków reklamowych jak najbardziej odpowiadał gustom ich użytkowników. Jasne, że każdy ma inne gusta, mimo to jednak można wybrać takie wzornictwo, które większości będzie odpowiadać a przynajmniej nie będzie ich razić. No i oczywiście musi oddawać w jakiś sposób obraz produktu czy firmy, który chcemy w kliencie wytworzyć. W skrócie: kubki reklamowe to dobra inwestycja pod warunkiem, że nie będą tandetne, ich wzornictwo jest ładne, nadruk wyraźny i pasujący do całości. Wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą często używane i wzbudzą pozytywne skojarzenia z promowanym produktem.