Konkurencja na rynku to dobra rzecz. Wbrew pozorom nie tylko dla klienta. Wymusza bowiem na sprzedawcy, producencie czy usługodawcy konieczność stałego rozwoju a ten zazwyczaj przynosi zyski i jest korzystny dla przedsiębiorstwa niezależnie od jego wielkości. Konkurencja wymusza też opracowywanie jak najskuteczniejszych działań marketingowych. Innymi słowy konieczne jest opracowywanie takich strategii działań, które skłonią klienta do skorzystania właśnie z naszej oferty. Duża część sukcesu to obecność w świadomości potencjalnych odbiorców danej marki, usługi czy produktu. Można to osiągnąć przez dyskretny przekaz, który może dotrzeć do wielu osób za pomocą gadżetów reklamowych.
Jeśli będą odpowiadały gustom klientów niemal pewne jest, że będą z nich korzystali. Siła oddziaływania jaką posiadają gadżety reklamowe z logo firmy zależy jednak przede wszystkim od ich użyteczności. Tylko bowiem stałe ich używanie sprawi, że przekaz jaki niosą w sobie w postaci reklamowego nadruku trafi i utrwali się w umyśle użytkownika. Jeśli natomiast oczekujemy by tak się stało oprócz trafności wyboru gadżetu reklamowego, którym obdarujemy konkretnego klienta musimy też wybrać odpowiednią jakość wykonania. Tandetny breloczek, który rozpadnie się po tygodniu użytkowania raczej nie przekona do nas klienta ani też nie utrwali w jego pamięci nazwy firmy. Tak samo długopis, który nie będzie pisał lub, z którego wyleje się tusz. Co więcej słaba jakość wyrobu – nawet jeśli klient otrzymał go za darmo – może budzić negatywne skojarzenia, z tym od którego ów gadżet pochodzi. Nie ma więc co oszczędzać na jakości bo w wyścigu o klientów wygrywa ten który zyska opinię solidnego. A to buduje się właśnie przez dbanie o takie szczegóły jak jakość nie tylko głównego produktu ale i nośników reklam, które docierają do odbiorców. Rozdawanie gadżetów reklamowych sprawia też, że firma jest odbierana jako hojna, licząca się z klientami i nie chcąca na nich zarobić za wszelką cenę – jest przecież skłonna dać coś za darmo.