Wielu oferentów usług i czy produktów zastanawia się jak skłonić klienta do skorzystania właśnie z ich oferty a nie z propozycji konkurencji. Zatrudniają speców od marketingu, którzy stosują różnorakie metody perswazji jedne bardziej inne mniej skuteczne. Jednym z typów działań jest, że się tak wyrażę, inwestowanie w klienta.
Chodzi tu o to by najpierw przeznaczyć jakieś środki na to by coś klientowi dać, zdobyć jego życzliwość i otwartość na nasze propozycje a dopiero później na nim zarobić. Wszystko opiera się na prostej zależności, że jeśli człowiek coś dostanie rodzi się w nim wdzięczność i chęć zrewanżowania się, a jeśli nie, to przynajmniej znikają niektóre bariery, które miał przed otrzymaniem podarunku. Nie zawsze efekt jest natychmiastowy czasem warto odczekać pewien czas nim coś mu się ponownie zaoferuje. I tu przychodzą z pomocą nadruki na upominkach, które przypominają o ofiarodawcy i przyjemnych emocjach związanych z otrzymaniem prezentu. Stosując ten sposób należy pamiętać by odpowiednio dobrać zarówno nadruki na upominkach jak i same upominki. W przypadku pierwszych, odpowiednio, znaczy tak by kojarzyły się klientowi jednoznacznie z naszą firmą. W przypadku drugich, chodzi o to, by konkretna osoba była zadowolona z gadżetu, który otrzymała. Poczucie zadowolenia można zwiększyć jeśli przedmiot będzie miał wartość użytkową. Kolejna sprawa to to, by nie przesadzić z prezentami. Trzeba pamiętać, że nie każdy się zwróci dlatego należy rozdawać je z rozwagą a ich rodzaj dostosować nie tylko do potrzeb klientów ale i do budżetu, którym dysponujemy. To każe również zastanowić się czy nie zróżnicować typów prezentów pod kątem typów naszych klientów. Innymi słowy jeśli wiemy, że dana grupa częściej korzysta z naszych usług albo wybiera te z górnej półki, to możemy zachęcić ich do dalszej współpracy z nami przez droższe prezenty, a mniej pewnym klientom ofiarować gadżety tańsze. Oczywiście nadruki na upominkach obu typów mogą być takie same.