Ogień potrzebny od zaraz
Palacze w naszym kraju stanowią bardzo dużą część społeczeństwa. Bardzo często w restauracjach istnieją specjalnie wydzielone sale dla nich, tak by nie przeszkadzali dymem niepalącym gościom. W barach natomiast sporadycznie można się z takim podziałem spotkać. I w tym jest szansa dla osób pragnących promować swoją firmę.
Wyobraźmy sobie bowiem sytuację, w której przy barze siedzi klient. Szuka on papierosów, wyciąga jednego, a tu nagle okazuje się, że zapalniczkę zostawił w samochodzie, że wypadła mu z kieszeni, bo jest mała i łatwo ją zgubić. Jeśli więc, przy ladzie będą umieszczone zapalniczki promocyjne, na przykład w przezroczystym słoiku czy innym pojemniku, klient na pewno z nich skorzysta. Korzystając przeczyta nadruk na niej. A wtedy reklama pójdzie w świat. Przezroczyste naczynie stanowi dodatkowa zaletę, bowiem nadruki na przedmiotach w niej są widoczne dla większej ilości osób. Podobnie jeśli, na przykład do popielniczek, o które dani palacze poproszą kelnera, ten będzie miał przykazane dołączyć w prezencie zapalniczki promocyjne, wówczas napis na nich zostanie przeczytany przez te osoby, a także co ważniejsze, być może i przez inne, przy których zapalniczki będą używane. Ponieważ zapalniczka jest mała, a używana jest ona nie za długo, więc napis na niej powinien rzucać się w oczy od razu. Wtedy też być może nazwę naszej firmy przeczytają także osoby niepalące, które akurat usiadły przy barze i zamawiają coś dla siebie, a przypadkiem zwróciły uwagę na przedmiot w dłoni kelnera. Także jeśli chcemy by zapalniczka promocyjna sprawdziła się w każdej sytuacji zadbajmy o jej walory. Jeśli zamawiamy je w kolorze czarnym, zadbajmy by napis był kontrastujący z tłem. Lepiej postawić na jedno słowo, na przykład nazwę firmy, niż na wiele małych. I pytanie na koniec dlaczego mają to być akurat zapalniczki, dlaczego nie inne gadżety? Zaletą ich jest to, że się gubią,więc jest większa szansa, że klient będzie jej potrzebował, że jej użyje, a nie od razu wyrzuci. Poza tym jest to drobiazg tani, nie obciąży więc zanadto finansów firmy.